15 Eylül 2011 Perşembe

KISKANÇLIK

     Ne zaman bana gözlerini dikip bakarsın, ben seni o zaman fark ederim. Bakışlarında, gözlerinde emin olamadığım bir şey var. Bu duyguyu çözmek çok zor. Sanırım zamanla anlayabileceğimi düşünüyorum. Şimdilik bu duyguyu sevgi olarak nitelendiriyorum. Biz seninle beraber birtakım olaylar yaşıyoruz, hayatlarımızdan kimler geliyor kimler geçiyor; kovalayamıyoruz. Ben beraber dimdik olacağımızı düşünürken sen, kafanda bambaşka planlar yapıyorsun. Böylece biz ikiye ayrılıyoruz; bir bedenin kılıçla ikiye ayrılması gibi.
     Bazen çabalamak yetmiyor. Fedakarlık denen şey tek taraflı olmuyor. Beni günden düne domine etmeye çalışıyorsun. Artık "ben" tarafın "biz"den çok daha fazla ağır basıyor. Bu durumlarda ben hala çabalıyorum. Boşa çabalıyorum senin için. Biz artık bittik çünkü. Dostluğumuz, sırdaşlığımız, her şey... Artık bambaşka hayatlara sahibiz. Bambaşka evler, bambaşka şehirler hatta bambaşka ülkeler. Beni tüketiyorsun, içimde ne kadar sevgi, ne kadar olumlu düşünce varsa hepsini bitiriyorsun. Bütün sevdiklerimi elimden aldın; bazen isteyerek bazen istemeyerek. Sonuçta hep umutsuzluğa düşen ben oldum. Hep kazanan sen oldun. Tabii eskiden kafamda oluşan düşünce buydu. Aslında beni sen kazandırmış oldun; çünkü ben savaşmayı öğrendim.
     Hani diyordum ya ilk başta bana bakışlarının altındaki o "duygu"yu anlayamamıştım ancak onun sevgi olduğunu düşünüyordum diye; işte kıskançlıkmış meğer o duygu. Gözbebeklerinin içine doğru baktığımda çok net bir şekilde gördüm o duyguyu. Anlaşılması çok güç fakat dikkatli bakıldığında bir o kadar da kolaymış. Bir zamanlar seninle geçirdiğim vakitlerden zevk alırdım; beraber çok eğlenirdik ve sen benim dostumdun. Şimdi eskiye dönüp baktığımda korkuyorum; kendimden korkuyorum. Şaşkınım; kendime şaşıyorum. Bunu nasıl daha önce anlayamamışım diye. Şimdi her şeyi çok belirgin anlıyorum. Hayatıma girmiş olmandan dolayı çok pişmanım ama bir o kadar da memnunum. Sen bana benim asla öğrenemeyeceğim bir şeyi yaşatarak öğrettin. İşte sana sadece bu yüzden teşekkür ederim. Bir de hayatımdan çıktığın için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder