17 Ekim 2011 Pazartesi

SOSYAL MEDYA VS. İNSANLAR

İnsanların bencilliğinden, yalanlarından, aşağılamalarından, kendine bu kadar güvenenlerin gerekçelerinin komikliğinin, sürekli bitmek bilmeyen yarışlarından, düşünmeden konuşmalarından, davranışlarının yanlışlığından, inadına beni kötü söz söylemeye götürecek davranışlarından, kısacası bütün insanlardan bıktım usandım artık. Dünya sizin etrafınızda dönmüyor, hiçbir zaman da dönmedi. Bunu artık o kalın kafanıza sokun ve trilyonlarca insanlardan sadece biri olduğunuzu, hiçbir fark yaratmadığınızı hatta o kapasitenizin de olmadığını kabullenin artık. Bugün çok spesifik bir gruptan yola çıkarak çok büyük kitlelere değinmeyi planladım. Önce bu fikir nasıl ortaya çıktı onu öğrenelim.
Dün akşam kendi halimde evimde kitabımı alıp saatlerce okudum, birkaç nota baktım, internette takıldım ve yatmadan önce sosyal medyanın da içine gireyim diye düşünerek açtım siteyi. Hangi site olduğunu söylememe gerek yok çünkü hepsi birbirinin aynası olduğunu, aynı zamanda da kardeşi düşünüyorum. Açar açmaz bütün insanların aynı şeyleri yazdığını gördüm ve artık bu iş gerçekten çok canımı sıkmaya başladı: Acun yeni bir program çıkartmış. Yazılanlardan dans yarışması olduğunu anladım. Milyonlarca insan sadece bu programa kilitlenmiş ve kitleler halinde bir sürü yorum yapılmış. İşte tam o sırada bütün bu insanların ne kadar boş olduklarını, beyinlerini sadece bu tarz gereksiz yarışmalar için yorduklarını ve ciddi ciddi saatlerce bu yarışmaları izlediklerini gördüm. Aslında bu gerçeği daha önce de -yine Acun'un yaptığı- yapılan programlardan öğrenmiştim ama akşam saat sekizden gece yarıma kadar durmadan bu program ve içeriği hakkında yorumlar paylaşılmış.
Şimdi "sosyal medya bir anlamda da insanların hissettikleri, düşündüklerini de kapsamaz mı? Madem karşısın kardeşim okuma da girme de" deseniz haklısınız. İşte haklı olduğunuz için de bir dakika bile düşünmeden hemen hesabımı dondurdum ve bir daha asla açmamaya karar verdim, çünkü; bence sosyal medya amacını aştı. Benim için sosyal medya demek ne demektir peki? Birtakım haberlere, olaylara daha çabuk ulaşmak, eski ve daha yavaş olan gazete, radyo, dergi veya televizyon medyacılığından daha hızlı bir şekilde daha fazla ses duymak ve böylece daha fazla fikir edinmek demektir. Facebook'un olayını bile abarttık. Aslında ne demek istediğimi herkes çok iyi biliyor, aslında hepiniz bunun doğru olduğunu kabul ediyorsunuz ve zihninizin bir köşesinde sosyal medyaya her giriş yaptığınızda bu düşünce hep var ve de hep olacak.
Hesabımı neden kapattım? Her çarşamba akşamı Kıvanç Tatlıtuğ'lu yorumlar görmekten bıktım. Daha ilk günden Adriana Lima'lı yorumlar okumaktan fenalık geldi. Erkeklerin kadınlara, kadınların erkeklere bu yolla sürekli ve bitmek bilmez bir şekilde laf attıkları bir ortamda sürekli bu tarz yorumları okumaktan sıkıldım. Sosyal medya siyasetçilerinden usandım. Artık bu tarz siteler birbirlerine laf sokmak için can atan, bir durum ortaya çıksa da aksini düşünenlere haddini bildireyim yarışına giren insanlarla dolup taştı. En ufak bir örneğini vermem gerekirse yurtdışına çıkıp bunu herkese gösterme çabasına giren insanları ele almak isterim. "İstediğini paylaşır sanane" diyebilirsiniz fakat bunu gerçekten yol gösterici olarak tanıtmak farklıdır, milletin gözüne soka soka görgüsüzlük yapmak farklıdır. Bunun farklı olduğu kabul edilmelidir, böylece kimse kimseyi kandırmamış olur. Ancak, zaten önemli olan kendini kandırma meselesi. İnsan herkesi kandırabilir, sırf muhalefet olsun diye bile desteklediği birtakım düşüncelerin aksini düşündüğünü iddia edebilir ama kendi beyninden, düşüncelerinden kaçamaz. O yüzden gelin kendimizi kandırmayalım.
İşte tüm bu nedenlerden dolayı ben -sosyal medyanın gerçekten işe yaradığını düşünen ben- bile bu ortamdan uzaklaştım. Duyarlı insan pozları, çevresini çok önemser görünümlüler, sosyal sorumluluk hastaları... Bunları geçelim ve biraz gerçekçi olalım. Üzerine sekizyüz liralık paltoyu giyen insandan kapitalist düşmanı olmaz, yere tüküren adamdan çevreci olmaz, iki tane pankart hazırlayıp asandan da ülkesine duyarlı vatandaş olmaz. Bu pozları bırakın önce adam olun, sonra iyi birer insan olmayı hedeflersiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder